PEMANFAATAN FITUR SOCIAL LOGIN DALAM PEMESANAN ONLINE
DOI:
https://doi.org/10.33633/tc.v12i1.784Abstract
Berdasarkan hasil survey yang dilakukan oleh Blue Research tahun 2011 tentang persepsi pengguna terhadap registrasi online dan Single Sign-in ditemukan fakta bahwa pengguna internet merasa bosan dengan keberadaan login atau registrasi online di berbagai situs. Sebagian besar pengguna menghindari atau mengisi secara tidak lengkap data registrasi online. Di sisi lain penerapan Social Login atau Single Sign-in di situs lebih disukai oleh sebagian besar pengguna internet daripada login atau registrasi online tradisional. Salah satu jenis situs di internet, e-Commerce berkepentingan dengan tingkat pemesanan barang. Keberadaan login atau registrasi online disatu sisi sangat dibutuhkan untuk memproses transaksi pemesanan, disisi lain mereduksi keinginan pengunjung untuk melakukan pemesanan barang. Dari hasil survey diketahui bahwa frekuensi pemesanan barang cenderung meningkat pada situs yang menggunakan Login Sosial. Penelitian ini bermaksud menerapkan fitur Single Sign-in pada situs e-Commerce yang dikembangkan dengan memanfaatkan data akun situs Facebook dan Twitter. Pengembangan situs menggunakan tahapan pengembangan sistem SDLC dengan metode pengumpulan datanya wawancara, observasi, dan studi pustaka. Kata kunci : e-commerce, login sosial, single sign-in, facebook, twitter, OAuth 2.0.Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Dwi Nova Kusuma, Lalang Erawan

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
License Terms
All articles published in Techno.COM Journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0). This means:
1. Attribution
Readers and users are free to:
-
Share – Copy and redistribute the material in any medium or format.
-
Adapt – Remix, transform, and build upon the material.
As long as proper credit is given to the original work by citing the author(s) and the journal.
2. Non-Commercial Use
-
The material cannot be used for commercial purposes.
-
Commercial use includes selling the content, using it in commercial advertising, or integrating it into products/services for profit.
3. Rights of Authors
-
Authors retain copyright and grant Techno.COM Journal the right to publish the article.
-
Authors can distribute their work (e.g., in institutional repositories or personal websites) with proper acknowledgment of the journal.
4. No Additional Restrictions
-
The journal cannot apply legal terms or technological measures that restrict others from using the material in ways allowed by the license.
5. Disclaimer
-
The journal is not responsible for how the published content is used by third parties.
-
The opinions expressed in the articles are solely those of the authors.
For more details, visit the Creative Commons License Page:
? https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/










